Surah-Surah Sayang Bini

Salam,

Izinkan saya berkongsi ayat2 pengasih/pengikat kasih sayang suami isteri..pendek2 je ayat die.. hafal 2,3 hari dah boleh ingat.. elok diamalkan oleh para isteri baca setiap kali lepas solat atau masa buat air untuk suami ke, masa masak ke.. amalan ini jauh lebih baik daripada nasi kangkang atau minyak pengasih atau ilmu penunduk. Jangan amalkan perkara syirik tau!

Peringatan, Surah Yusof Ayat 4 & Surah Thahaa ayat 39 tu amalkan dibaca di depan suami selalu. Tak kira la masa mana pun, masa tengok tv ke.. atau masa free free.. InsyaAllah, suami akan selalu rasa sayang kat kita n bila dia pandang kita, dia tak jadi nak marah..

Surah-surah berkenaan adalah seperti berikut:

Surah Ali Imran :Ayat 31
Surah Yusof : Ayat 4
Surah Thahaa : Ayat 39
Surah Thahaa : Ayat 1-6
Surah Ali Imran : Ayat 82
Surah Ali Imran : Ayat 200
Surah Fussilat : Ayat 29
Surah Ar-Rum : Ayat 21
Surah Syura : Ayat 19

Saya rasa bekas-bekas isteri saya tak pernah mengamalkan surah-surah ini. Sebab itulah saya meluat tengok muka mereka especially bekas bini yang kedua tu. Wallahualam.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s