Mari kita uruskan sendiri jenazah ibubapa kita….

Pesan kat adik beradik, kalau mak ayah kita meninggal, jangan biarkan orang lain yg urus jenazah mak ayah kita..biar adik beradik kita sendiri yg uruskan..bukan kita tak pandai, tapi kita malas nak belajar..solat jenazah kalau belajar 5 minit pun tak sampai.. tapi kalau diploma 3 tahun belajar boleh pulak..

kita tak malu ke kalau orang2 lain tahu aib mak ayah kita masa mandi?? cuba bayangkan..kita anggap benda ni benda kecik, sebab tu kita tak ambik berat.. cuba tanya mak ayah, kalau boleh sape nak uruskan kalau mak yah meninggal?? mesti diorang jawab, “anak2″…

bila mak ayah meninggal, mula la kite telefon pihak masjid, panggil org kampung nak suruh urus jenazah..padahal benda tu kite pun boleh buat….. sia2 je kalau belajar sampai dapat PHD tapi org lain yg mandikan jenazah mak ayah kite, sia2 je ada ijazah, tapi org lain kafankan jenazah mak ayah kite…. sia2 je belajar sampai UK, tapi org lain yg imamkan jenazah mak ayah kite..

renung2kan..inilah kali terakhir kita bertanggungjawab utk mak ayah kite.

*aku pun masih jahil mengenai ini..😥

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s