hati dan perasaan

1. Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.
2. Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yg telah pun terbuka untuk kita.
3. Teman yg paling baik ialah seseorang yang kita boleh duduk bersama di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dgn perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yg pernah kita rasai. Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yg kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak akan tahu apa yg kita rindukan sehinggalah “Ianya” hadir.
4. Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam utuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.
5. Jangan pandang kepada kecantikan kerana ianya akan lapuk ditelan usia, jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut ditelan masa. Apa yang kekal hanyalah kecantikan hati seseorang… .
6. Carilah seseorang yang bisa membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila anda teramat rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.
7. Mimpilah apa yang anda inginkan, pergilah ke mana-mana yg anda ingin tujui dan jadilah apa yg anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.
8. Semoga anda memiliki kebahagiaan yg cukup untuk membuatkan diri anda menarik, percubaan yg cukup utk membuatkan anda kuat, kesedihan yg cukup utk memastikan anda adalah seorang insan dan harapan yg cukup utk membuatkan anda bahagia… .
9. Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yg terbaik. Mereka hanya membuat yg terbaik dalam hampir apa saja yg datang didalam hidup mereka. Kebahagiaan terletak kepada mereka yg menangis, mereka yg terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yg telah mencuba, hanya mereka yg boleh menghargai kepentingan manusia yg telah menyentuh hidup mereka. Cinta bermula dgn senyuman, mekar dgn ciuman dan berakhir dgn tangisan… ..
10. Masa depan yg cerah sentiasa berteraskan kehidupan yg lalu yg telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.
” Cinta takkan datang kalau tidak dicari, Cinta takkan dapat kalau tidak memberi”

6 thoughts on “hati dan perasaan

  1. feweeettt…
    gambar itew.. comel sehh.. hehehee

    so daddy, maza sudah punya anak berderet ini, perlukah mencari cinta itu lagi?! hehehehe

    wink! wink! win!…

  2. tu foto ex-gf masa kat UM dulu. Iza dari Felda Maokil…. hari ini dlm sejarah …. kalau maza nak mencari cinta tu biarlah dari insan yg sememangnya ada di dalam umah maza tu, bukannya yg tinggal di umah sebelah…

  3. U btoi…kdg2..bila dh brsama lama…kdg rsa sikit pudar rsa cinta..ilang getaran mgnet..sesekali kena cas lh Zuki…agak2 mcm na ek? cr tip2 nk tarik mgnet balik!! huhuhu..

  4. Anilazza komen awk tu sy tk tauler nk cakap apa tp pasal diri sy sy terlalu byk dh jatuh cinta sampai rasa macam susah dh nak jatuh cinta lagi… bila terlalu banyak jatuh cinta membabi buta dia akan jd susah dah nak jatuh cinta…. dan sy rasa diri sy ni makin hari potensi utk jatuh cinta tu makin pudar macam dalam phase btukar menjadi ASEXUAL….. kdg2 rasa bimbang jugak tu tp entahlah kalaulah benda tu blaku alamatnya membujangla sampai ketua sy tk kisah sangat membujang yg sy kisah takut takde anak sampai ke tua. ada sapa2 faham apa yg sy lalui ni??? ada cara penyelesaian?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s