Keretaku calar lagi

Aku sudah menggunakan Proton Wira sejak Jun 2001 dan ia telah banyak berbakti kepadaku. Aku sudah cuba untuk menjaganya dengan sepenuh hati tetapi malangnya usahaku sia2 belaka kerana ada manusia2 yg tidak berhati-perut telah merosakkan kereta kesayanganku ini. Kesan calar dan kemek sudah menjadi lumrah apabila usia Wiraku mencecah 8 tahun. Kalau kesan kerosakan itu dilakukan olehku tak apalah juga. Ni tidak, apabila aku selesai menurunkan anak2ku di taska pagi tadi, alangkah terkejut king-kongnya aku terlihat kesan calar sepanjang 1 meter. Aku tak pasti sama ada ini dilakukan oleh unsur2 ganas di luar atau aku secara tak sedar telah meredah objek tajam. Wallahualam. Apa-apapun aku kena berfikir dua tiga kali sebelum mengambil keputusan untuk membeli kereta baru.

Leave a Reply

