TIPS KEJUTKAN ORG BERSAHUR

Kalau nak kejutkan orang bangun tidur, terutama sekali sahur…cam ni antara caranya:

1. Pegang anak jari kiri/kanan sambil tu panggil nama dia perlahan-lahan.

2. Sentuh bahu org tidur tu..dan goyangkan perlahan lahan..sambil panggil nama dia…

3. Renjis air kat muka dia…sambil panggil nama dia…

4. Tampar-tampar manja pipi dia..sambil panggil nama dia…

5. Tutup kipas/air cond

tapi kalau masih tidak berkesan…..

1. Jerit nama dia kuat kuat.

2. Gigit ibu jari kaki dia..macam hantu toyol gigit.

3. Simbah air sebaldi…kalau boleh air rendam pakaian korang

4. Tarik rambut dia sampai jatuh dari tilam.

5. Goyang badan dia kuat-kuat. Kemudian jerit gempabumi! gempabumi! tsunami! tsunami!

6. Jerit api! api! api!

7. Letak KFC ke MacDee ke. Tak pun ikan patin masak tempoyak yg baru dibeli sebelah hidung dia..bagi ambik bau sikit

tapi kalau masih lagi tak berkesan jugak

1. Pergi kat telinga dia…Kemudian sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia byk kali…

2. Pergi kat dia, baca je surah Yaasin! hehehehehe

tapi kalau still tak effect gak…ni je la cara terakhir

1. Panggil je orang masjid/surau untuk uruskan…kerana Allah lebih menyayanginya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s