Ketahui Kehendak Wanita Bila Hendak Melakukan Seks


Assalamualaikum,

Berikut saya sertakan panduan untuk para lelaki mengetahui sama ada wanita atau pasangan mereka sudah bersedia untuk melakukan persetubuhan. Semoga tip yang saya berikan ini dapat memberikan manfaat kepada kita semua. InsyaAllah.

* Lelaki patut lebih ceria semasa melakukan seks.
* Makan malam bersama dan bersuap-suapan makan ke mulut pasangan sebelum melakukannya.
* Tidak suka lelaki menghimpit kerana sukar bernafas.
* Gembira jika inzal tapi tak perlu inzal untuk merasa puas, asalkan suami dapat beri kemesraan.
* Tidak suka lelaki yang pentingkan dir sendiri. Suka lelaki yang ambil berat tentang kehendak pasangan.
* Gembira jika lelaki dapat menenangkan hatinya sebelum melakukannya.
* Suka jika lelaki melayaninya seolah-olah mereka melakukannya buat pertama kali. Lelaki itu patut mengasihi serta lemah-lembut.
* Lebih suka disentuh dan dirangkul berbanding inzal bila melakukannya.
* Gembira jika boleh memberitahu lelaki apakah perasaannya bila melakukannya dan lelaki itu memahaminya.
* Suka hatinya bila lelaki berkata bahawa dirinya cantik menawan.
* Perlukan masa untuk menyegarkan badan serta berdandan sebelum melakukannya.
* Tidak suka melakukannya dalam keadaan yang tergopoh-gapah.
* Suka jika lelaki mengejutkannya dari tidur dengan cara mencium tubuhnya.
* Merasa gembira bila lelaki memuji bahagian demi bahagian dari tubuhnya.
* Gemar melakukan diwaktu pagi.
* Suka berendam dalam air sebelum melakukannya.
* Gemar jika lelaki bergilir-gilir melakukannya sekali untuk pasangannya, kemudian untuk dirinya pula.
* Gembira jika dipanggil dengan nama-nama manja sebelum melakukannya.
* Benci bila melakukannya setelah selesai saja makan malam.
* Tidak suka lelaki yang gelojoh di atas ranjang, sepatutnya bertenang dan jangan terkejar-kejar tidak tentu hala.
* Tidak akan merasa jemu mendengar lelaki memuji betapa jelitanya dia.
* Gembira jika lelaki menumpukan perhatian pada dirinya bila melakukannya, bukan pada benda lain.
* Tidak suka jika lelaki memakai minyak wangi yang tidak sedap baunya.
* Suka jika lelaki memberitahunya apakah yang telah dilakukannya dengan betul, bukan hanya kesalahannya. * Gemar jika lelaki yang membukakan pakaiannya.
* Suka berjanji dulu pada hari bila dan waktu bila mahu melakukannya, dan janji itu perlu ditunaikan.
* Gembira jika lelaki menunjukkan kasih sayang setelah melakukannya melebihi masa sebelumnya.
* Suka melakukannya dalam suasana udara yang hangat.
* Gemar hanya melakukan di atas ranjang.
* Tidak gemar bila lelaki menunjukkan kegagahan dan kekerasan semasa melakukannya.
* Gembira mendengar sesuatu yang menghairahkan dikatakan oleh lelaki sebelum melakukannya.
* Tidak suka jika lelaki membawa makanan ke ranjang.
* Tidak suka melakukannya jika malam sudah terlalu lewat.
* Tidak gemar bila lelaki melakukan cara yang sama saja setiap kali bersama.
* Gemar jika lelaki membelai-belai rambutnya sebelum melakukannya.
* Benci bila lelaki terus mencabut keluar zakarnya sebaik saja inzal.
* Gembira jika lelaki berkata dengannya pada masa itu dengan nada suara yang rendah dan dalam.
* Tidak suka pada lelaki yang memaksa.
* Suka jika lelaki meniup-niupkan nafas yang hangat ke telinganya.
* Suka lelaki yang berterus-terang apakah kelemahan lelaki itu dari sudut seks.
* Tidak suka lelaki yang serta-merta mahu memulakannya tanpa ringan-ringan.
* Gembira jika jari kakinya diurut terlebih dahulu.
* Tidak suka lelaki yang melakukannya sebelum lelaki itu mandi.
* Tidak suka lelaki yang mencakar-cakar tubuhnya dengan rakus.
* Gemar jika lelaki berada di atas dan mengawal aktiviti.
* Tidak suka melakukannya bila anak-anak masih jaga atau ada di rumah.
* Suka dan akan melayani sepenuh hati lelaki yang kuat bekerja mencari nafkah utnuk keluarga.
* Gemar menunggu melakukannya dalam keadaan cahaya terang.
* Gembira melakukannya sambil muzik lembut berkumandang.
* Gemar jika lelaki melakukannya dengan lemah-lembut dan perlahan.
* Suka jika lelaki menghadiahkan padanya bunga.
* Gemar jika lelaki tunjukkan kasih sayang yang tinggi semasa melakukannya.
* Menganggap rahsia seks ialah kejujuran.
* Sama ada inzal atau tidak dan berapa kali inzal tidak penting.
* Adakalanya mahu memberi, adakalanya hanya mahu menerima.
* Gemar disentuh sebelum, ketika, setelah dan luar masa melakukan seks.
* Gembira jika lelaki menjilat sekitar payudara kemudian meniupnya dengan lembut.
* Suka jika lelaki itu merasa bangga ketika bersamanya.
* Perlukan perhatian dan masa.
* Suka jika ia dapat berterusan sepanjang malam.
* Gembira sekiranya lelaki menyatakan perasaan nikmatnya bila melakukannya.
* Suka jika zakar disorong lambat dan ditarik dengan cepat semasa dayungan.
* Gemar jika lelaki peka kepada kehendak dan perasaannya.
* Suka jika berpegangan dan berpimpin tangan.
* Suka sekiranya seks itu menjadi menifestasi cinta.
* Gembira diperlakukan dengan kasar.
* Tidak gemar jika seks di anggap oleh lelaki sebagai rutin kerana itu tidak menyeronokkan.
* Gemar meraba dan diraba hingga tidak tertahan lagi kegelian.
* Selepas melakukannya suka tidur di dalam rangkulan lelaki.
* Suka jika lelaki melakukan sesuatu yang memeranjatkan di ranjang.
* Gembira kerana lelaki melakukannya bersamanya setiap hari dengan kata dan layanan yang baik.
* Suka jika lelaki menggunakan tangannya untuk menjelajah ke seluruh tubuhnya dan betisnya dibelai.
* Tidak pernah masuk tidur dengan keadaan marah atau bosan, semua masalah diselesaikan dahulu.
* Gemar jari-jarinya disedut oleh lelaki.
* Seks patut mengembirakan bukan sesuatu yang menyedihkan hati.
* Mesti mahukan inzal bila melakukannya.
* Suka meletak bantal di bawah pinggul bila melakukannya dalam keadaan lelaki di atas dan dia baring terlentang.
* Gemarkan posisi-posisi baru.
* Suka jika payudara diramas dengan lemah-lembut seolah-olah menjaganya jangan pecah.
* Rasa istimewa bila lelaki memberikan perhatian yang tidak berbelah bagi.
* Tidak sudi kepada lelaki yang tidak mempunyai perasaan kepadanya.
* Semasa di ranjang mahu dianggap sebagai wanita sempurna segala segi.
* Lelaki yang lemah-lembut dan baik hati menjadi idaman.
* Melakukannya di tempat ganjil menjadi hobi.
* Sanggup menjadi hamba seks lelaki asalkan lelaki pun begitu.
* Lebih lama lelaki bersabar sebelum memulakannya, lebih cepat wanita inzal.
* Mahu tahu apa yang lelaki tertarik dengan dirinya.
* Suka lelaki yang bersopan.
* Lebih suka jika lelaki tunjukkan kasih sayang dengan cara bukan seksual.
* Suka jika dapat tentukan sendiri masa untuk melakukannya, tidak hanya lelaki sahaja.
* Saya tidak mahu seks, saya mahu memadu cinta.
* Gembira jika lelaki menyuruhnya memainkan peranan aktif sekali-sekala.
* Suka lelaki yang bersabar.
* Gemar bergurau senda selepas melakukannya dan anggap itulah paduan cinta yang sebenar.
* Suka cara yang berbeza-beza.
* Gemar jika dicium lembut sambil masuk ke kamar.
* Rasa selesa dan selamat melakukannya dengan lelaki yang setia.
* Benci bila lelaki menolak ajakannya.
* Gemar jika lelaki memegang tangannya sambil masuk ke kamar.

12 Cara Membahagiakan Suami Dalam Hubungan Intim

Anda memang sudah “pakar” dalam hal bercinta. Namun apakah anda sudah 100% pasti apa yang anda lakukan itu cukup memuaskan hati suami anda? Anda perlu ingat ketika “bersama”, suami isteri haruslah mampu memberikan kepuasa kepada pasangannya. Jika anda merasakan bahawa anda masih belum mampu “memuaskan”suami sepenuhnya, 12 tips yang dipaparkan ini mungkin mampu membantu anda. 

1) Berani berinisiatif.Selalunya terjadi ketika hendak mengadakan hubungan seksual inisiatif selalunya datang daripada pihak suami. Sedangkan isteri hanya menunggu. Ini kerana kebanyakan isteri berasa malu (tapi mahu) untuk mengambil inisiatif walaupun mereka teringin untuk melakukannya. Sepatutnya dalam kehidupan seks suami isteri tidak boleh ada istilah malu. Isteri harus berani mengambil inisiatif kerana cara begini akan membuat suami gembira. Dan secara psikologi dapat mempengaruhi suami untuk ‘bersama’. 
2) Menghias Diri.Apabila ingin ‘bersama’, isteri sepatutnya menghias diri. Jangan sesekali tampil ala kadar saja. Penampilan yang menarik akan menambah semangat suami untuk ‘bersama’. Oleh itu, sebelum ‘bersama’, mandilah terlebih dahulu, pakailah pakaian yang bersih dan menarik lagi seksi. Juga sembur sedikit bau-bauan agar anda berbau harum. 
3) Rapikan Kamar Tidur.Sebelum ‘bersama’, rapikan tempat tidur. Bersihkan tempat tidur anda dari kain dan pakaian yang tidak berguna. Jika cadar dan sarung bantal kotor, gantikan dengan yang baru dan bersih. Jangan lupa untuk menyembur sedikit wangian agar ruang tidur terasa nyaman dan wangi. Tempat tidur yang rapi dan wangi secara psikologi akan dapat menambah semangat suami untuk ‘bersama’ dengan anda. 
4) Bersifat Aktif.Cumbuan adalah antara aktiviti permulaan untuk ‘bersama’. Ia tidak boleh dipandang remeh kerana ianya sama penting dengan hubungan intim itu sendiri. Samada suami atau isteri, kedua-duanya dituntut untuk aktif. Sayangnya, dalam perkara ini yang aktif selalunya suami. Isteri sering bersifat pasif dan menyerah. Agar suami cukup ghairah, isteri perlu bersikap aktif melakukan rangsangan di tempat-tempat sensitif. 
5) Penuhi Kehendaknya.Ketika ‘bersama’ isteri sering menolak untuk melayani permintaan suami. Ini sering menimbulkan rasa jengkel dan marah si suami. Sebenarnya tiada alasan mengapa isteri perlu menolak keinginan suami, kecuali dia ingin anda melakukan diluar tabii. Apabila apa yang diinginkan suami itu dipenuhi isteri, maka suami akan berasa gembira dan puas malah perasaan sayang akan semakin kuat. 
6) Tidak Statik.Sering terjadi, isteri hanya mahu melayan suami dalam satu gaya sahaja. Hal ini boleh menyebabkan suami merasa bosan. Untuk menghindari kebosanan suami, layanilah suami dengan berbagai gaya. 
7) Bersikap Sopan.Ketika ‘bersama’, isteri jangan sesekali bersikap kasar. Sentiasalah mengamalkan sikap yang sopan. Sikap sedemikian secara psikologi mempengaruhi semangat suami untuk ‘bersama’. 
8) Tidak Mengungkit Kelemahannya.Jangan sesekali mengungkit kelemahan suami, misalnya mengungkit tentang ukuran penisnya yang agak kecil atau pendek. Ungkitan seperti ini boleh menurunkan ghairah suami. 
9) Tidak Mengeluh. Jangan terlalu banyak mengeluh kerana itu hanya akan menyebabkan semangat suami untuk ‘bersama’ menurun. 
10) Jangan Banyak Berbual.Anda mungkin seorang yang suka berbual. tetapi perkara ini jangan diamalkan ketika anda dan suami anda sedang ‘bersama’. Sebab hal ini akan menyebabkan kurangnya tumpuan suami dalam menikmati hubungan ‘bersama’ anda. 
11) Bersifat Terbuka. Bersifat terbuka dan jujur adalah satu kemestian dalam bercinta, katalah isteri tidak suka apa yang dilakukan oleh suami, jangan sesekali berdiam diri sahaja. Sebaiknya berterus terang dan memberitahu apa yang seharusnya dilakukan oleh suami. Sikap yang begini akan menambahkan semangat suami ketika ‘bersama’. 
12) Beri Pujian.Setelah selesai ‘bersama’, jangan lupa untuk memberikan pujian atas kehebatan suami. Dengan pujian suami akan berasa bangga. Tetapi kalau suami kurang hebat jangan dicela. Dengan cara yang baik beritahu tentang kekurangannya dan kalau boleh beri cadangan untuk mengatasinya. Semua ini akan membuat suami tampil lebih baik lagi di masa akan datang. 
Selamat mencuba! 

Cerita Bercinta Selepas Nikah

Isnin (MULA2 BERKENALAN di Stesen KTM)

Mamat : Assalamualaikum.. Hai awak, saya nak berkenalan dengan awak boleh tak..?

Minah : Waa’laikumussalam.. Boleh, tapi kene jumpa mak bapak aku dulu.. Minta izin.. Kalau mak bapak aku bagi, aku on je..

Mamat : Waaa.. Boleh tahan ek awak ni.. Ok saya jumpa mak bapak awak.. Bagi alamat rumah awak..

Minah : Ni i/c aku, cepat la salin alamat aku..

Mamat : Tangan menyalin sambil tersenyum2 (dalam hati : Ceh malas betul punya minah.. Takpe2.. Waa nama NURUL IMAN.. Lembut je nama tapi perangai brutal tol..)

Selasa (SAAT SI MAMAT JUMPA MAK BAPAK SI MINAH)

Mamat : Assalamulaikum, pak cik mak cik.. Sihat..?

Pak cik dan Mak cik : Waa’laikumussalam.. Alhamdulillah kami sihat.. Tapi, anak ni siape..?

Mamat : Saya MOHD AIMAN.. Saya datang jumpa makcik dengan pakcik ni sebab nak mintak izin nak berkenalan dengan anak pakcik yang bernama NURUL IMAN..

Pak cik : Alhamdulillah.. Ade lagi pemuda yang gentleman macam kamu ni lagi ye zaman sekarang.. Sebenarnye, kamu la pemuda anyg pertama datang mintak izin sebelum nak berkenalan dengan anak pak cik NURUL IMAN tu..

Mamat : (Dalam hati : Waaa bangge aku sebagai seorang lelaki sejati..)

Mak cik : Sebelum2 ni tak de siape yang berani datang.. katenye si NURUL IMAN tu garang sangat orang nye.. Sebenarnya tak.. Si NURUL IMAN tu orang nye lembut sangat, sopan, budi bahasa, rajin dan agama nye pun baik..

Mamat : Sambil angguk2 dan tersenyum2 mendengar cerita mak bapak minah (Dalam hati : Ceh.. Lembut ke..? Sopan ke..? Budi bahasa ke..? Takde gaye langsung.. Takpe2.. Wait and see minah..)

Pakcik : Pak cik izinkan anak berkenalan dengan anak pakcik NURUL IMAN…

Mamat : Terima kasih pak cik mak cik..

Rabu (BILA DAH DAPAT KEIZINAN..)

Mamat : Awak parents awak dah izinkan saya berkenalan dengan awak..

Minah : So what..? Ade aku kisah..

Mamat : Tersenyum dalam kebengangan (Dalam hati : Eh2.. Sabar hati.. Sabar…)

Minah : Wei aku nak jumpa mak bapak ko pulak.. Ni fon aku, ko salin kan alamat ko.. Pastu save message..

Mamat : Awak nak wat pe jumpa ibu ayah saya..? (Sambil tangan laju menaip alamat umah dan save message)

Minah : Yang ko sibuk kenape..? Macam mak nenek.. Banyak tanye.. Esok ko jangan ade dekat umah dari jam 11 a.m sampai jam 12 p.m, ko merayap la kemane2 pun… Kalau ade gak kat umah, aku bakar ko hidup2 depan mak bapak ko.. Paham..?

Mamat : Ok2.. Awak, saya nak no. tepon awak..? Mane lah tau kalau rindu2 nanti boleh calling2..

Minah : Ooiiitt.. Geli aku.. Rindu2 ingat aku ni bini ko ke..? Nak termuntah aku dengar.. Ko call je 999 mintak no. tepon aku kat dorang.. Kompem dapat.. Dapat pelempang.. Hahahahaha..

Mamat : Senyum je la (Dalam hati : Eieieieieieieieieeieiieieie… Geram nye aku.. Takpe2.. Sabar hati.. Sabar)

Khamis ( APABILA MAMAT BALIK KERUMAH SELEPAS JAM 12 pm)

Ibu : MOHD AIMAN.. Sampai hati senyap2 ye.. Tak nak kongsi langsung kat ibu ngan ayah ye..

Mamat : Apa ibu cakap ni..? Aiman tak paham la.. (Dalam kepale sambil memikir apa sebenarnye telah terjadi)

Ayah : MOHD AIMAN.. Jangan nak main nyorok2 lah kami dah tau.. Tadi jam 11, GIRLFRIEND kamu datang.. Ayah berkenan lah kalau dia jadi menantu ayah..

Ibu : Ibu pun setuju.. Cantik, sopan, budi bahasa, pandai masak, pandai amik hati orang tua.. Seronok ibu kalau dapat menantu yang boleh jadi kawan ibu.. Kalau kami masuk meminang NURUL IMAN minggu depan camne MOHD AIMAN.. Kamu setuju..?

Mamat : Kalau ayah dengan ibu setuju dan suka, terus kan je la niat nak masuk minang NURUL IMAN tu… (dalam kebingungan : Sejak bile pulak aku ade GF ni.. GIRLFRIEND yang dicakapkan oleh ayah dan ibu adalah minah a.k.a NURUL IMAN.. peerrrrrr.. Gila la aku dah lah tak kenal sape minah tu.. Brutal pulak tu tetibe je ibu ayah nak wat menantu.. Tak pe.. Jalan je.. Ade sesuatu kat NURUL IMAN tu sampai ibu dengan ayah pun suka.. Hihihi)

Jumaat (HALAL & HARAM)

Mamat : Awak, minggu depan ibu ayah saya nak masuk meminang awak.. Takpe ke awak..?

Minah : Ko setuju ke mak bapak ko minang aku..?

Mamat : Setuju

Minah : Dah ko setuju, wat pe tanye aku lagi.. Ape la.. Cume aku nak kalau kite b’tunang aku cume nak barang hantaran telekung, sejadah dan al – quran yang ko khatam kan je.. Duit hantaran ikut suke ko nak bagi berape.. Aku tak kisah.. 10 sen pun aku terima.. Pastu 2 minggu je bertunang dan pastu kawin.. Dah kite tutup kes ni..

Mamat : Amboi dasyat tol awak ni.. Awak ni garang la tapi sweettt..(Sambil tangan mamat nak pegang tangan minah)

Minah : Oooiiittttttttt setan.. Kuar la ko dari badan mamat ni.. Ko tau tak HARAM sentuh orang yang bukan mahram selagi ko tak lafaz “AKU TERIMA NIKAHNYA” selagi tu ko HARAM nak sentuh aku.. Ko ade wudu’ tak..?

Mamat : Takde.. Nak wat pe..?

Minah : Ko g amik sekarang.. Cepat la..

Mamat : Merungut dalam hati sambil kaki melangkah mencari paip untuk berwudu’ (eiei minah ni cube la cakap sopan sikit ngan aku.. Garang macam singe.. Singe pun tak macam dia..)

SEKEMBALI MAMAT DARI MENGAMBIL WUDU’

Mamat : Awak, saya dah amik wudu’.. Awak nak saya buat ape..?

Minah : Diam la.. Banyak bunyi la ko ni.. Nah amik ni AL-QURAN.. Ni HALAL untuk ko pegang 24 jam pun, cium, pelok pun boleh.. Pahale bergande 1000x kalau ko bace.. Ha… Aku nak ko hafaz juzu’ 30.. Minggu depan kita tunang aku tau ko da hafaz semua surah dalam juzu’ 30 tu..

Jumaat (SEMINGGU SELEPAS BERTUNANG)

Mamat : Awak ape kate kite tukar panggilan.. Saya panggil awak SAYANG dan awak panggil saya ABANG..

Minah : Ooiiiittt.. Geli aku nak panggil ko abang.. ABANG tu hanya SUAMI aku je.. Ko tu bukan suami aku lagi.. Baru tunang nak gempak2.. Bla la wei… Ha daripada ko dok ngarot yang bukan2, ko da hafaz lom juzu’ 30..?

Mamat : Emmmmmmm.. Dah2.. Nape..?

Minah : Ha.. Ha cube bace kat aku ape yang ko hafaz..

Mamat : (Dengan mulai dengan surah al – fatihah dan seterusnye membace semua surah juzu’ 30 tu sampai habis..)

Minah : Alhamdulillah.. Pas ni ko bace pulak makne2 surah dalam juzu’ amma tu.. Minggu depan aku nak dengar ko bercerite depan aku…

Mamat : Daa macam peserte pertandingan hafazan dan bercerite pulak (Cakap dalam nada slow)

Minah : Ooiitt ko kutuk aku ek..? Takpe2..

Mamat : Mane ade.. Awak memang cantik comel..

Minah : Dah2.. Jangan nak cakap lagi.. Aku tau dah aku memang cantik comel.. Sebab tu ko soh mak bapak ko minang aku kan..?

Mamat : Tersenyum (Dalam hati : Ceh masuk troli sorong sendiri la weii..)

Jumaat (2 MINGGU SELEPAS BERTUNANG)

Mamat : Awak2.. Awak tak rase ke apa yang saye rase..? Saye rase macam ade sesuatu yang indah antara kite berdua la.. Setiap kali ingat awak mesti terase yang awak dekat sangat dalam hati saya..

Minah : Ooiitt yang ko nak berjiwang karat sangat ni nape..? Bengkak telinge aku dengar.. Ko ingat ko berjiwang2 ni aku cair ngan ko.. Jangan harap la weii.. Dah2.. Sekarang ko cerita kan dekat aku kisah2 dalam juzu’ amma tu..

Mamat : (Dalam hati : Dia ni memang takde perasaan langsung.. Baru nak jiwang2 dah tak boleh.. Takpe.. Sabar hati.. Sabar..)

Minah : Ooiitt berangan plak.. Aku soh cerite bukan berangan.. Cepat la cite aku nak dengar..

Mamat : Sabar la.. Ngah susun ayat ni.. (Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. Dia memulakan kisah dari 1 surah ke surah yang lain hingga khatam dalam juzu’ amma tu)

Minah : Alhamdulillah.. Minggu depan kita nikah.. Aku nak sehari sebelum kite nikah ko wat qiamulllaill.. Allah tu Maha Melihat.. Kalau ko tak wat, ko tunggu la mase ko lafaz aku terime nikahnya mesti ko tersangkot2..

Mamat : Taknak la la sy.. Malu la tersangkut2.. Ok2.. InsyaAllah saya wat..

Minah : Tau pulak malu.. Ok.. Lagi 1, hari nikah tu aku nak ko senyum je sepanjang majlis.. Tak kisah la waktu tu ko sedih ke kecewa ke.. Yang aku nak tengok, ko senyum je.. Paham..?

Mamat : Faham.. Awak saya teringin nak tengok awak senyum.. Senyum la awak.. Mesti manis.. Selalu tengok muke garang awak je.. Senyum la sikit wak..

Minah : Ade.. Ade aku kisah.. Tak boleh.. Kalau nak tengok sangat aku senyum, tunggu hari kite nikah nanti.. Mesti ko tak boleh tidur lepas tengok senyuman aku yang menggoda sangat ni tau.. Hahahahahahahaha..

Mamat : Emmmmmm.. Yelaaaaa..

Jumaat (HARI PERNIKAHAN)

Mamat : Dengan sekali lafaz.. “AKU TERIMA NIKAHNYA NURUL IMAN BINTI ISHAK DENGAN MAS KAWIN 80 RINGGIT TUNAI..”

Tok kadi : Sah3..

Minah : Alhamdulillah (Terus dia sujud syukur tanpa menghiraukan orang sekeliling dia)

(SAAT MEMBATALKAN AIR SEMBAHYANG)

Minah : Terima kasih ABANG kerana sudi mengambil NURUL IMAN sebagai isteri abang. Bimbinglah AYANG menjadi isteri yang solehah..(Sambil tangan terketar-ketar tok salam dan cium tangan suci suaminya)

Mamat : Subhanallah.. Terima kasih SAYANG sudi terima ABANG sebagai suami mu.. (sambil mengucup dahi isteri tercinta)

(MALAM PERTAMA)

Mamat : Sayang , abang tak sangka pulak rasenye belum sebulan kite kenal.. Tetibe je dah kawin.. Ajaib betul..

Minah : Tu namanye jodoh.. Kekuasaan Allah bang.. Kite hanya merancang tapi Allah juga yang menentukan segalenya..

Mamat : Sayang boleh abang tanye sesuatu..?

Minah : Tanya la abang,. (Dengan nada suara yang manje)

Mamat : Nape sayang dulu garang sangat ngan abang..? Tapi bile dengan orang tua abang n orang tua sayang cakap sopan..?

Minah : Maafkan sayang abang.. Ayang bukan sengaje nak berkasar dengan abang.. Ayang wat semua tu sebab nak uji sama ada abang sabar tak dengan karenah ayang.. Ayang nak abang terima ayang dengan seadanya.. Sebab sayang taknak kite hilang kemanisan cinta selepas berkawin gare2 abang dah sentuh ayang sebelum kawin.. Ni sekarang kite dah kawin.. Ayang milik abang.. Abang boleh sentuh ayang tanpa kene sound ngan ayang lagi.. Hihihi.. Abang nape abang kawin dengan ayang..?

Mamat : Subhanallah… Terima kasih sayang ku kerana menjaga batasan kita selama ini.. Abang pilih sayang kerana Allah.. Lepas abang wat qiamullai yang sayang suruh wat sehari sebelum nikah baru la abang dapat jawapan bagi perasaan yang tersembunyi antara kita berdua iaitu perasaan cinta.. I LOVE U SAYANG.. Waktu tu juga abang baru sedar ape hikmah nye kenape sayang suruh abang menghafal juzu’ amma dan membace terjemahan nye.. Semua nya indah sayang.. Terima kasih sayang.. Sekarang pun abang sedang berusaha menghafal juzu’2 yang lain…

Minah : Alhamdulillah ya Allah kau kurniakan aku suami yang soleh (sambil tangan ye menadah doa) Abang, nape abang bagi ayang banyak sangat duit hantaran RM 20 ribu dengan kerete ALPHARD sebijik..? Kan ayang dah cakap kalau abang bagi 10 sen pun ayang terima..

Mamat : Sayang.. Anggap la tu hadiah daripada abang.. Berape sangat la nilai nye jika nak dibandingkan dengan nilai seorang isteri solehah cam ayang.. I LOVE U SAYANG UNTIL JANNAH..

Minah : I LOVE U TOOO ABANG.. UNTILLLL JANNAHTUL FIRDAUS.. AAMINNNNNNN..

Apakah Hukum Menjilat Kemaluan Isteri?

Para ulama’ masih berbeza pendapat mengenai hukum mencium,menghisap, dan menjilat kemaluan isteri ataupun lebih dikenali pada hari ini dengan oral seks. Hal ini berikutan dengan tidak terdapatnya dalil yang jelas yang melarang perbuatan tersebut.

Walau bagaimanapun, sekiranya hanya sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami ataupun isteri tanpa melakukan “oral seks”, para ulama’ menyatakan bahawa ia adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti yang boleh menaikkan syahwat antara suami dan isteri, malah ia adalah diharuskan.
Sebagai kesimpulannya, dalam isu oral seks ini para ulama terbahagi kepada dua kumpulan : 
1.Yang mengharuskan : 
Dr Syeikh Yusof Al-Qaradawi berfatwa harus untuk mencium kemaluan isteri atau suami dengan syarat tidak menghisap atau menelan apa jua cecair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap cecair tersebut adalah MAKRUH disisi Islam kerana ia salah satu bentuk perlakuan zalim (meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya) dan melampaui batas dalam hubungan seksual. 
Menurutnya lagi, tindakan ini harus selagi mana ianya benar-benar dirasakan perlu bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan suami dan isteri, terutamanya jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke lembah perzinaan yang sudah terang amat dilarang di dalam Islam. 
2.Yang mengharamkan: 
Kebanyakan daripada ulama Saudi mengharamkan perbuatan tersebut. Antaranya Mufti Saudi Arabia bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al‘Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi berpendapat: “Adapun hisapan isteri terhadap kemaluan suaminya (oral sex), maka ini adalah haram, tidak dibolehkan. Ini Kerana ia (kemaluan suami) dapat memancarkan mani, mazi dan sebagainya. Jika air-air tersebut memancar, maka akan keluar darinya air mazi yang mana ia adalah najis menurut kesepakatan (ulama’). Apabila (air mazi itu) masuk ke dalam mulutnya lalu ke perutnya maka boleh jadi akan menyebabkan datangnya penyakit kepada dirinya”.

Pakar sakit puan, Dr Ismail Thambi mengatakan bahawa bakteria yang berada di mulut adalah sangat banyak bilangannya jika dibandingkan dengan yang terdapat di kemaluan, justeru itu beliau menyatakan tindakan melakukan oral seks dibimbangi boleh membawa penyakit kepada kemaluan pasangan akibat daripada terdapat banyaknya kewujudan bakteria dan kuman di dalam bahagian mulut pasangan.

Seorang ilmuan Islam, Syeikh Nasiruddin Albani berpendapat bahawa perbuatan tersebut adalah perbuatan sebahagian daripada binatang, seperti anjing. Dan kita di dalam Islam mempunyai dasar umum seperti yang terdapat di dalam banyak hadits yang menyatakan bahawa Rasulullah SAW melarang umatnya untuk tasyabbuh atau menyerupai perbuatan yang dilakukan oleh haiwan-haiwan.

Perempuan yang sengaja cari pasal

 

Dalam blog ini tidak berapa lama dulu, saya pernah menegaskan bagaimana perempuan sememangnya mudah lentuk dengan lelaki.
Bila kena puji sikit mulalah perasan dan paling teruk bila sudah dilamun cinta mereka anggap kekasih mereka satu-satunya lelaki di muka bumi Allah ini.
Sebelum berkahwin mereka tidak kisah apa pun perangai kekasih, semuanya diterima seadanya, atas alasan “setiap manusia pasti ada kelebihan dan kelemahannya.” – Amboi! Sedapnya hujah!
Hakikatnya, mereka tak mahu kaji betul-betul apakah perangai kekasih mereka itu sesuai atau tidak dengan mereka. Oleh kerana dilamun cinta maka mereka mahu memastikan si kekasih menjadi teman seumur hidup.
Kalau tergerak di hati emak bapak bahawa si lelaki tidak sesuai untuk anaknya, si perempuan tidak akan peduli, silap-silap mereka tuduh emak bapak tak faham perasaan mereka.
Tetapi apabila sudah berkahwin barulah mereka tahu macam mana perangai suami masing-masing. Saya tak kata semua lelaki macam tu, Cuma saya bosan apabila mendengar keluhan demi keluhan oleh sesetengah isteri mengenai suami masing-masing.
Saya bangkit persoalan ini kerana ada wanita emosional apabila mengulas tulisan saya beberapa bulan lalu mengenai patutkah suami serah semua gaji kepada isteri. Ada antara mereka kata, memang patut pun suami berbuat demikian apatah lagi suami yang lupa tanggungjawab kepada isteri dan anak-anak.
Saya setuju tindakan itu kalau betul suami berperangai sedemikian, tetapi soalnya yang si isteri tak mahu teliti betul-betul perangai si suami sebelum berkahwin itu apa hal? Bila dah berkahwin baru nak menyesal. Sepatutnya si isteri reda sahajalah sebab mereka yang cari fasal mahu kahwin sangat dengan lelaki berkenaan.
Apa yang paling saya menyampah ada sesetengah wanita sebelum berkahwin kata, lelaki yang dipilih menjadi suaminya amat memahami dirinya dan mencintai dia sepenuh hati, sesetengahnya pula mendakwa mendapat hidayah dari Allah SWT tetapi apabila berlaku pergaduhan yang berakhir dengan perceraian, barulah nak kata ini takdir.
Saya nak nasihatkan kaum wanita jangan mudah salahkan takdir. Memang Allah menentukan segala-galanya tetapi Allah juga tidak akan mengubah nasib kita, kalau kita tidak mengubahnya sendiri. Tetapi masalahnya kebanyakan perempuan degil!
Cakaplah apa pun fasal mereka, bila sudah kemaruk cinta mulalah mata dibutakan untuk menilai antara kebaikan dan keburukan. Saya bukannya tak simpati dengan sesetengah perempuan yang terpaksa menjadi janda tetapi kenapa sebelum kahwin tak fikir semasak-masaknya?
Kalau perempuan nak kata lelaki pandai berlakon, saya rasa perempuan lebih bijak bersandiwara. Oleh itu tidak perlulah nak menyesal apabila berlaku sesuatu dalam perkahwinan. Tidak payahlah nak tuding jari nak salahkan lelaki sahaja, perempuan pun patut dipersalahkan.
Ada sesetengah perempuan bila ibu bapa nak nasihatkan jangan berkawan atau berkahwin dengan lelaki tertentu, mereka akan ‘mengamuk.’ Ada antaranya sanggup lari dari rumah kononnya demi cinta sejati tetapi kesudahannya apabila ditimpa masalah emak bapak juga jadi tempat untuk mengadu.
Saya nak beritahu, dalam rumah tangga memang banyak dugaannya kerana selepas berkahwinlah kita akan tahu perangai sebenar pasangan masing-masing.
Rumah tangga ibarat bahtera yang perlu dilayari dengan hati-hati di lautan. Tidak boleh main redah begitu sahaja. Sebab itulah orang kata, memilih nakhoda (suami) itu penting.
Nakhodalah yang akan bertanggungjawab terhadap keselamatan anak-anak kapal (isteri dan anak-anak). Kalau dah tahu bakal nakhoda perangai macam pelesit, yang perempuan pilih dia juga, apa fasal?
Jadi saya hendak tegaskan di sini, apa pun keadaan, si isteri tidak berhak mengambil kesemua gaji suami. Hak suami adalah hak suami. Si isteri hanya berhak meminta bahagian untuk dia dan anak-anak sahaja. Kalau tidak mahu terjebak dengan mana-mana lelaki yang tidak bertanggungjawab apabila menjadi suami, maka jangan mudah terpengaruh dengan mabuk asmara.
Orang tua-tua selalu berpesan, jangan biarkan kemanisan rumah tangga hanya tiga bulan. Kenapa tiga bulan? Kerana dalam tempoh itulah, si suami dan si isteri boleh mengenal perangai sebenar pasangan masing-masing.
Namun ini bukanlah bermakna ambil cara mudah dengan bergaduh atau bermasam muka. Carilah pendekatan terbaik untuk menyelesaikan masalah.
Kita yang rela dia menjadi suami, maka kenalah terima apa pun perangainya, kecualilah kalau jahat sangat sampai hantu raya tengok pun lari!
Bagi saya, dalam soal ini saya tetap anggap kebanyakan perempuan bersalah kerana mereka bukan sahaja tidak pandai jaga diri malah sering kali terbukti suka ikut rasa hati, akhirnya gigit jari hingga kecewa sampai ke mati.
Sekian dan terima kasih kerana sudi membaca entri yang panjang ini.      
 

Tanda wanita kuat seks dari lelaki

Fakta 1: Wanita yang ketandusan perhatian akan menarik perhatian lelaki yang ada bagi memuaskan keinginannya. Biasanya perempuan tak cukup dengan seorang. Apatah lagi orang itu tak berikan perhatian sepenuhnya. 

Fakta 2: Wanita biasanya akan mencari orang lain kerana tak mampu bersendirian. Mereka memang tak suka bersendirian. 
Fakta 3: Wanita boleh melakukan seks di mana-mana sahaja kerana dia sangat menginginkannya. Bila nafsunya bergelora terus ia lakukannya. 
Fakta 4: Apabila tertekan, sakit, penat dan segala masalah timbul semua akan diubati dengan cara seks. 
Fakta 5: Wanita terlalu sering dan terlalu cepat inginkan seks. Dengan hanya berpeluk dan berciuman mampu menarik mereka ke perhubungan seks. 
Fakta 6: Sewaktu berhubungan, wanita gagal mencapai kepuasan dan dia akan menyalahkan pasangannya. Pasangan dikatakan mempunyai masalah ketika itu.

Luahan Rasa Anak Kelantan

Termenung dihujung sudut di sebuah ‘wokaf’ di ibukota Malaysia. Melihat daun-daun taman melambai lantas teringat akan kampung halaman tercinta negeri Kelantan Darul Naim. Di sana, ia bukan sahaja sebuah negeri, ia juga bukan Kota Metropolitan, ia juga bukan kota hiburan untuk anak muda, ia bukan medan manusia mengejar harta benda dunia. Tapi, ia adalah sebuah kehidupan. Kehidupan yang amat jarang diperolehi di bumi bertuah Malaysia.

Bagaimana sebuah jatidiri disemai, sejak usia 1 tahun lagi. Diajar, dilatih, ditunjuk untuk mengenal apa itu ‘kecek Kelate’ , apa itu ‘semangat Tok Janggut’ , apa itu erti ‘merubah kehidupan’ .

Masuk sahaja alam persekolahan, di sinilah ia bermula. Ibu, bapa, guru serta rakan menjadi rujukan informasi berguna. Hari demi hari, dari Darjah 1 sehingga Tingkatan 5 mereka dingatkan hanya dengan ‘agama, kejayaan akademik dan jati diri’ saja mampu mengubah nasib anak bangsa Cik Siti Wan Kembang.

Nescaya, ia sebuah tonik. Satu persatu anak bangsa ini mula mengemas baju, menyimpan erat segulung sijil, seluas laut jati diri persis Tok Janggut, segunung kasih kepada ibubapa, seluruh kehidupan kepada Ilahi. Mula melangkah keluar dari pintu rumah, keluar dari negeri keramat, Kelantan.

Melangkah keluar dari negeri kami, bukan bererti kami benci. Tapi darah kami, adalah darah perantau. Ia seperti sebuah perjalanan, dalam mencari sebutir bekal untuk dibawa pulang ke negeri kami. Ini juga bukan paksaan, tetapi ia sebuah tanggungjawab. Tanggungjawab membalas budi ma dan ayoh kami. Membanting tulang memukul jerami padi, bersengkang mata menoreh getah, seawal pagi mengheret lembu ke padang ragut hanya untuk sebuah kejayaan anak mereka.

Itulah gambarannya, mengapa kami sanggup berhijrah walau jauh beribu batu. Hasilnya, setiap pelosok di Malaysia pasti anda terdengar orang ‘kecek Kelate’, setiap kedai ada menjual budu, setiap orang ada memiliki jersi TRW, setiap orang pasti mengagumi orang Kelantan.Jika ke IPTA, jika ke pejabat awam, jika ke pusat perniagaan pasti anda mendengar dari jauh orang ‘kecek Kelate’ . Itulah kami. Itulah sebuah jati diri. Jati diri yang pastinya, tidak dimiliki oleh sesiapa pun. Malah jati diri ini tetap bersamanya walau jauh ke Kota London, ataupun penghujung benua, setinggi gunung Everest tetap berbangga sebagai Anok Kelate.

Namun, semua ‘kebanggaan’ ini perlu dibayar. Dibayar dengan rasa cemburu oleh segolongan manusia. Manusia yang berwajah dua ini, seringkali menghiris hati anak bangsa Kelantan. Seringkali menghina, mengutuk, mengeji peribadi Anok Kelate. Kata mereka, Kelantanlah lubuk miskin, rakyat gedebe, tiada tolak ansur, tiada pekerti. Setiap hari, ada saja diskriminasi terhadap Anok Kelate.

Percayalah, walau sehebat manapun strategi ‘Art of War’ ataupun ‘Niccolo Machiavali ‘ untuk menjatuhkan maruah anak Kelantan, ia tetap kebal. Ia kerana kami dididik dengan sebuah jati diri ‘semangat anok KELATE’ nun jauh di negeri Cik Siti Wan Kembang. Percayalah, sejauh mana anda menghimpit kami, menghina kami, diskriminasi kami selagi itulah kami bangkit. Bangkit untuk menegak sebuah keadilan yang perlu bagi anak-anak kami, bakal anak-anak kami, bakal cucu kami di Kelantan sana sedar inilah kehidupan ‘plastik’ di bumi Malaysia.

Ambo, kawe, demo, aku, mu, kito adalah anok Kelate.

“Anda boleh membunuh 100 pemuda Kelantan, tetapi anda belum tentu mampu membunuh 1 jiwa pemuda Kelantan “

Coretan :
Pok Dogo
Untuk I ♥ KELANTAN
Khamis, 5.40 Pagi
27 September 2012